delar av mitt liv enligt dessa rader och bilder.

elämän hetkiä näiden rivien ja kuvien mukaan.

söndag 29 december 2013

Äventyr

Nu sitter jag på bussen från Lahtis till flygplatsen i Helsingfors. Kommer att resa i nästan två dygn, målet är Buenos Aires. Att resan tar så lång tid beror delvis på att jag är snål och glömsk: har länge vetat att vi flyger från Arlanda men bokade mitt flyg dit först för ett par veckor sen. Så det blev ett morgonflyg. Har i alla fall god marginal till flyget från Stockholm som går vid 17-tiden. Sen blir det en natt på Istanbuls flygplats och en resdag till och summa summarum: jag firar nyår i Sydamerika.

Istun bussissa matkalla Lahdesta Helsinki-Vantaan lentokentälle. Matkaa on edessä melkein kaksi vuorokautta ja päämääränä Buenos Aires. Osittain matkan pituus johtuu siitä, että olen pihi ja unohtelias: olen jo pitkään tiennyt, että lennämme Tukholmasta, mutta varasin oman lentoni sinne vasta pari viikkoa sitten, ja näin sain aikaisen herätyksen, vaikka lähtö Arlandan lentokentältä on vasta iltapäivällä viiden aikoihin. Siihen päälle yö Istanbulin lentokentällä ja toinen matkustuspäivä ja sitten juhlin uuttavuotta etelä-Amerikassa.

Morgonselfie på bussen. Yo Lahtis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar