delar av mitt liv enligt dessa rader och bilder.

elämän hetkiä näiden rivien ja kuvien mukaan.

söndag 2 mars 2014

Hemma

Ett drömjobb, en fin och mysig etta i en storstad, nära familjen, likaså vännerna.
Ändå ville jag därifrån.
Det finns ingen logik i det. Så är det ofta med känslor.. De frågar inte vad som är klokt, vad som är dumt.   

Jag var inte på fel ställe, men jag var där på fel villkor.
Det var inte på den sidan av havet som jag ville bygga min bo.
Jag känner att min bas finns redan här. Jag tror det. Jag kan ha fel, men det här känns rätt.

bilderna: 1-3 foto Antti Sihlman/edit Hanna Sihlman, 4 foto Emma Järlö/edit Hanna Sihlman, 5 foto/edit Hanna Sihlman

Unelmatyö, hieno, mukava ja omanoloinen yksiö suurkaupungissa, lähellä perhettä ja ystäviä.
Silti halusin pois.
Se ei ole loogista, mutta tunteet harvoin kysyvät, mikä on väärin tai oikein.

En ollut väärässä paikassa, mutta väärillä ehdoilla.
En halunnut rakentaa päämajaa sille puolelle merta.
Tuntuu siltä, että tukikohtani on jo täällä. Luulen niin. Ehkä olen väärässä, mutta tämä tuntuu oikealta. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar